data-full-header="true" data-transparent-header="false">

Villkor & Frakt

Allmänna försäljningsvillkor

 

Köp

NI ÄR VÄLKOMNA ATT HANDLA FRÅN VÅR WEBBSHOP

Som kund så ingår ni i ett avtal med , 1 Kakel Store AB, www.Kakelstore.se ägs av 1 Kakel Store AB i Sverige.
När du har gjort din beställning träffas avtal om köp mellan dig och 1 Kakel Store AB, www.Kakelstore.se ägs av 1 Kakel Store AB i Sverige.
En bekräftelse skickas ut till den e-postadress som du har angivit vid beställningen. Om felaktigheter i pris och leveranstid eller andra omständigheter skulle finnas, så förbehåller sig 1 Kakel Store AB rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning.
1 Kakel Store AB ingår ej avtal med personer som inte är myndiga (18 år).
1 Kakel Store AB förbehåller sig rätten att neka en order.

Om beställd vara är slutsåld eller av annan anledning inte finns på lager så informeras ni per e-post om nytt leveransdatum. Önskar ni annullera ordern så meddela oss inom 1 Dag fter ni fått orderbekräftelsen.

Priser

Priserna som anges är inklusive moms i varukorgen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel. Vid prisjusteringar på lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning.

Vid upptäckten av eventuella falska beställningar eller andra bedrägeriförsök så kommer ärendet att polisanmälas.

Leverans

Våra lagervaror levererar vi inom 1-3 vardagar, beställer du en beställningsvara så tar det mellan 7-10 dagar.

Betalning

Vi erbjuder följande betalsätt:

  • Kortbetalning, du kan använda ett antal olika finansieringskällor, inklusive debit-, kredit- eller förbetalda kort.
  • Faktura, betala inom 30 dagar
  • Dela Upp Din betalning upp till 36 månader
  • Dras från bankkonto.

1 Kakel Store AB använder Klarna betaltjänst för säker betalning, vilket innebär att ni kan handla först och betala senare och Klarnas Köparskydd. Läs mera här
.
Klarna accepterar både kortbetalningar, faktura samt att man delar upp sina betalningar, mer info hittar ni om Klarnas Villkor här

Direktbetalning  Klarna

  • Kortbetalning, du kan använda ett antal olika finansieringskällor, inklusive debit-, kredit- eller förbetalda kort.
  • Dras från bankkonto.

Med Betala direkt genomför du din betalning på en gång. Pengarna dras 1-2 dagar efter att ordern behandlats. Du kan alltid se och hantera köpet i Klarna-appen.

Få först. Betala senare  Klarna

Välj att betala inom 30 dagar, i slutet av månaden eller om ett par månader. Din betalningsperiod börjar när beställningen skickas. Det innebär att du kan ta dig tid att prova din vara i lugn och ro innan du bestämmer dig.

Dela Upp Klarna

Genom att dela upp din betalning kan du sprida ut dina kostnader i upp till 36 månader. Du kan skräddarsy din betalningsplan efter just dina behov. Det krävs ingen registrering eller kreditanmälan.

Kortbetalning:
Vår betalleverantörer uppfyller kraven för PCI DSS och inga kortnummer sparas eller kommer i kontakt med webbutiken.
Förskottsinbetalning till Bankgiro: du kan välja att förskottsbetala din order via Bankgiro.
Då gör du en normal bankbetalning till 1 Kakel Store AB och vi ser pengarna efter 1 bankdag normalt, Normalt tar det någon bankdag innan vi ser er inbetalning så räkna med lite längre ledtid.
Swish betalning Ni betalar ordersumman i förväg på vårt Swish-nummer. Vi utlevererar er order när vi noterat er inbetalning. Normalt tar det bara en bankdag innan vi kan bekräfta er inbetalning.
Avtalskund. Enligt avtal.
1 Kakel Store AB är skyddad med SSL till din webbläsare, och kommunikationen mellan dig och oss är krypterad.

Fraktkostnad
Fraktkostnaden är 395 kr till hela Sverige, undantag är öar och andra destinationer som inte har reguljär transport av tungt gods. Leverans sker till hemadress.

Priset per pall, det pris som gäller för varje pall.

 Fast fraktkostnad på 395 SEK.  Vid leverans till Norge är det fast fraktkostnad på 2000 SEK.
 Vid beställningar av storfomatsplattor större än 100/120/150/180 cm vilka kräver specialtransport och lyftkranar är fraktkostnaden mellan 699 – 999 SEK, 1 Kakel Store AB debiterar inga expeditionsavgifter.

Vid beställningar av slabs ”storformatsplattor” så tillkommer extra fraktkostnader, detta offereras individuellt. Avser plattor/slabs större än /240/260/300 cm vilka kräver specialtransport och lyftkranar. Rådfråga oss och begär offert inför köp.
Ni har också möjlighet att hämta på vårt lager .
Fraktkostnad för varuprover är 39 kr till hela Sverige, levererat till ombud.

Prov
Provbitar kostar 39kr/st inkl.frakt.Storleken är 15×20 cm, 20×20 eller 30x30cm.Önskar ni större storlek eller en hel platta, måste ni kontakta oss då frakten är dyrare.
Tyvärr kan vi inte leverera provbitar från ( dekor-border-mönstrat-lister) då man kan inte kapa mitt i ett mönster.
Vi ber om ursäkt för detta Om vi inte har den eller dem provbitar som ni önskar på lager, beställer vi från fabriken till en kostnad av 99kr/st inklusive frakt,leveransen på dessa är 7-14 dgr.
Orderbehandling tar 1-3 dagar, utöver leveranstiden.
Varuprover levereras till ett ombud nära dig eller till brevlådan.

Företagsoffert
Vi offererar förmånligt företag inom bygg, fastighet och butik.
På alla produktsidor hittar ni knappen ”företagsoffert”. Här kan ni fylla i kontaktuppgifter, aktuell produkt samt ange hur mycket ni önskar så återkommer vi med offert till er inkl. Frakt och utgångsdatum för priserbjudande.

Prisoffert
Speciella prisoffert som vi ger till våra kunder är giltiga  endast 1 månad från det datum som kunden mottager offerten.

Leveransvillor

Våra lagervaror levererar vi inom 1-3 vardagar, beställer du en beställningsvara så tar det mellan 7-10 dagar.
Vi behandlar och skickar samtliga orderar inom 1-3 vardagar. Fraktföretagets leveranstid tillkommer.
Vi behandlar och skickar ut samtliga order så fort vi har tagit emot eran betalning.
Orderbehandling kan ta 1-3 dagar, utöver leveranstiden.
Normal leveranstid är ca 2-3 arbetsdagar.
Fraktföretagets leveranstid kan tillkomma.

Leveranssätt.

Vi levererar större försändelser med DHL eller DB Schenker. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Prover skickas i 10×10 eller  30×30 cm format och skickas normalt med posten.
Vid mottagning Du kommer att bli aviserad av DHL/DB Schenker innan leverans och få närmare information och komma överens om leveransdag och tid. Våra hemleveranser sker under dagtid om inget annat anges.
Tiderna för leverans kan variera beroende på ort och fraktbolagets utkörningstider. Ändring eller specificerat leveranstid kan komma att tillföra en extra kostnad hos fraktbolaget.
När sändningen ankommit till slutterminal kommer mottagaren aviseras. Om inte sändningen körts ut eller hämtats från slutterminal inom fyra (4) dagar efter ankomst så tillkommer extra kostnad för lagerhyra.
För alla leveranser gäller transport fram till adressen på körbar väg om inget annat anges.
Om du bor i ett lägenhetshus levereras varorna till porten. Vid avlastning ska varorna inspekteras noggrant av mottagaren innan leveransen kvitteras.
Medan chauffören fortfarande är där ska ni kontrollera att antalet kolli stämmer och om några skador kan synas på emballage eller på varan.
Det här ska noteras på kvittensen vid mottagandet av leverans innan chauffören åker iväg och innan fraktsedeln är kvitterad.
Fraktbolag ställer ej av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen
utförs Vid leverans till öar som saknar broförbindelse levererar vi normalt till närmaste kajplats med adress på fastlandet där kund får ta emot leveransen och sedan själv ombesörja vidare transport till ö.
1. När varan lämnar oss kommer du att få en avisering via e-post att ditt gods är på väg.
2. I aviseringen får du även ett tiosiffrigt sändnings-nummer som du kan använda till att följa ditt gods.
 DHL/DB Schenker aviserar dig om när varan kommer att köras ut till angiven adress.
 Kontrollera ALLTID godset innan du skriver på fraktsedeln.
 OBS! Enligt DHL/DB Schenker har kunden 3-4 dagar på sig att svara på deras kontaktförsök.
Om inte varan hämtas ut tar DHL/DB Schenker ut en avgift mellan 50-1000 SEK, beroende på kollits storlek.
Om inte varan hämtas ut, utan returneras till 1 Kakel Store AB, står kunden för hela returkostnaden, plus DHLs/DB Schenkers avgift.

Ångerrätt
Vi följer Konsumentverkets rekommendationer, Läs mera Här
Din ångerrätt (ångerfristen) och returrätt gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan (Gäller ej vid specialbeställda varor, gäller särskilda villkor) Ångerrätten gäller även varor som hämtas från vårt lager.Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Ring oss så snabbt som möjligt helst inom 2 dagar för att se om beställningen har hunnit gå iväg.

Returer
Vid returer på grund av ångrat köp står kunden för frakt tillbaka till 1 Kakel Store AB lager. Dessutom tillkommer de extrakostnader en beställningsvara medför, som frakt från ursprungsland, vikt och kakelstores merkostnader. Returfrakten räknas ut beroende på vikt och storlek på godset, och motsvarar sällan den fraktkostnad Kakelstore.se kan erbjuda kunden. När transportbolaget ska hämta upp returen är det viktigt att pallen står på ett underlag som är jämnt så att chauffören kan hämta upp returen med en handtruck.
Kontakta vår kundtjänst snarast vid avbeställning eller ångrat köp för att få en mer exakt uträkning av dessa merkostnader som beställningsvaror medför.
Returfrakt sker på egen bekostnad förutom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas på pall med leverans till oss.Inte mot postförskott eller hämtas på utlämningsställe.
Vid köp av beställningsvaror måste ni senast inom 2 dagar återkomma till oss för att avbeställa, att slippa extra avgifter vid ångrad order/avbeställning.
Efter det går ordern iväg till fabriken och det går ej längre att returnera era varor eller annullera er order då det specialbeställts specifikt för er beställning direkt från fabriken.
Vid köp av beställningsvaror måste ni senast inom 2 dagar återkomma till oss för att avbeställa.

Reklamation
Om godset är skadat när vi lämnar ut det. Ta emot godset, men kvittera aldrig fraktsedeln utan att först göra en anmärkning på kvittensdelen. Anmärkningen behöver inte vara detaljerad, men den är nödvändig för att skadan ska kunna regleras. Det som uppnås med anmärkningen är att du styrker att skadan inträffat när vi haft hand om godset. Vi får samtidigt möjlighet att spåra orsaken och vidta åtgärder så att den inte upprepas. Du ska också försöka begränsa skadan när detta är möjligt. Om skadan kunnat upptäckas först vid uppackning (dold av emballage) måste du anmäla skadan till oss senast inom sju (7) dagar efter mottagandet för att den ska kunna tas upp till behandling. Många gånger vill vi besiktiga skadan. Därför får du inte returnera, sälja eller reparera det skadade godset utan att först ha kontaktat oss. Tag därför snarast kontakt med oss. Kontakta oss via kundservice på hemsidan eller ring oss. Du har upp till 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket hos närmaste ombud. Direkt när försändelsen når angiven adress skickas en avi via sms alternativt post-avi. Om du ej hämtar ut försändelsen inom 14 dagar kommer vi att debitera dig för våra omkostnader i returfrakt till oss, administrativt samt ny frakt. Debiteringen för oupphämtad försändelse är 599 SEK för att täcka våra omkostnader. Omfrakten debiteras 250 SEK. En faktura med orderns ursprungliga summa samt dessa belopp skickas från oss samma dag som en oupphämtad försändelse registreras hos oss. Vi rekommenderar att ni inte anlitar hantverkare eller tar några andra extra kostnader i samband med er beställning innan varorna har tagits emot och ni har sett att allting är korrekt. Saknas gods gör du så här. Gör anmärkning på fraktsedeln innan du kvitterar godset. Kontakta oss via kundservice på hemsidan eller ring oss. Reklamation och returrätt. Om man kan visa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya produkter. För återbetalning – ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Efter uppsättning av varor kan ni ej längre reklamera eller returnera varor. Notera att bränning skiljer sig på kakel och klinker vid olika tillverkningar. Var därför noga med att beställa allt i samma omgång. Behöver du komplettera så kontaktar du vår kundtjänst för att försäkra att det blir samma bränning. Ångerrätt. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se. Eftersom det kan uppstå transportskador och andra skador på gods som returneras vill vi att ni dokumenterar och garanterar att produkterna ska vara hela och rena. Dokumentera med digitalkamera före och efter emballering, bild på hur godset ser ut när ni returnerar. Märk godset med vårt ordernummer. Returfrakten betalas av er och skall levereras till vårt lager. När vi tar emot godset kontrollerar vi om det finns synliga skador på emballage, sedan går vi igenom allt gods som returneras. Eventuella skador som inte är fraktskador faktureras avsändaren. Observera att godset inte skall skickas till utlämningsställe, utan leverans ska ske till Telegramvagen 2, 132 35 Saltsjö-Boo.
Återbetalning sker inom 10 dagar från det att vi mottagit och godkänt er retur.

Produktegenskaper
Kakel Store säljer bara klinker ifrån ledande europeiska vilka uppfyller EU standard och svensk standard, alla produkter är första sortering klass BIII EN14411.
Keramiska plattor är tillverkade av naturmaterial som är brända under kontrollerad miljö med hög precision, det kan dock förekomma små måttavvikelse och nyansavvikelse. Plattor som avviker för mycket sorterasut vid laserstyrd kontrollprocess.
Det som är viktigt för dig när du beställer är att du alltid beställer tillräckligt med plattor första gången, vi inte kan garantera att vi kan leverera samma ”batch” vid senare tillfälle. Batch innebär plattor från samma produktionstillfälle. Färg, nyans och ton kan variera från produktionstillfälle.
Beställa alltid minst 10% extra vid beställning, beställer ni storformat så skall ni alltid kontrollera med er plattsättare eftersom det kan krävas mer plattor.
Tolerans måttavvikelse enligt SS10545-2 är en vedertagen standarden för EU och Sverige.
Nedan är en tabell för exempel på måttavvikelse enligt testmetod SS10545-2, se exempel här
Keramiska plattor har tolerans för avvikelse i skevhet och buktighet, även kallat fogsprång enligt ovan standard. Fogsprång innebär höjdskillnad mellan två intillliggande plattor som ligger på plant underlag.
Det är av ytters vikt att underlaget är 100% plant med undantag då man önskar lutning för vattenavrinning.

Ansvar
1 Kakel Store AB ansvarar inte för skador och/eller missfärgningar och liknande som kan uppstå vid felaktig montering eller som en följd av felaktigt bruk av varan.
Säljaren kommer att ersätta kostnaden för skadade eller förlorade i leveransen, liksom pro rata- fraktkostnaderna, eller kommer att kostnadsfritt ersätta varor skadade eller förlorade vid leverans,
förutsatt att:
Köparen lämnar skriftlig underrättelse om sådan skada eller förlust av varorna inom timmar efter leveransen.
Köparen ger säljaren en kopia av ett dokument som bekräftar varukvittot med beskrivning av skador på varorna samt bilderna på alla skadade varor.
Skadat gods / beställning När ni mottager er vara så har ni en skyldighet att inspektera varan/pallen, om ni upptäcker en skada så är det av vikt att ni dokumenterar skadan med innan ni packar upp pallen dokumentera
mobilkamera. Be chauffören att notera skadan på frakthandlingarna som ni skriver på. Kontakta oss samma dag som ni mottager er vara.
Är det en dold skada, dvs en skada som ni upptäcker vid uppackning så måste ni kontakta oss inom 7 arbetsdagar, därefter så kan vi inte behandla ert ärende, därav är det av vikt att man inspekterar sin vara direkt.
Det är kundens ansvar att kontrollera att varorna som levereras är hela och att inget är skadat innan chauffören har åkt.
Om kunden väljer att inte närvara vid leveransen och varorna är skadade är 1 Kakelstore AB inte skyldiga att ersätta kunden.
Reklamation accepteras inte efter att plattorna installerade, där av har kunden/plattsättaren skyldighet att inspektera plattorna innan de installeras så det är rätt vara. Ni anmäler skadad vara här

Övrigt
Har ni frågor så kan ni alltid kontakta oss på KAKEL STORE®, ni kan kontakta oss via formulär längst ner på denna sida via chatt eller via telefon.